Röda veckan

Kärt barn har många namn: "Nu är det rött ljus",  "Lingonveckan", "Roliga veckan", "Nöjesfältet är stängt för renovering",  "Nu har jag dålig vecka", "Tant Röd är på besök",  "Montan", "Den tiden på månaden". Ja, detta är bara några omskrivningar för MENS.
Mens är något som en frisk kvinna har under en väldigt stor del av sitt liv. Inget konstigt med det. Man kan ha mycket, lite, regelbunden, oregelbunden. Den kan vara väldigt jobbig och det kan vara så att man inte har några större besvär än att man blöder en del. För vissa innebär det fosterställning på soffan och intagande av choklad, för andra så är det träning och dans och allt annat som vanligt.
Så, som en "frisk" kvinna så har jag ju accepterat att mens är en del av livet. Inget att skämmas för och inget man behöver använda en omskrivning för. Jag kör på "Jag har mens". Varför krångla till det? Det är ju naturligt liksom. Hur gör ni?
Det enda jag undrar är: Varför måste det göra så in i bomben ont i magen varje gång???

Kommentarer
Postat av: Karin

Suck, tell me about it! Gillar verkligen att vara av kvinnligt kön, men en gång i månaden får man fanimej nog.

2011-12-01 @ 19:23:02
URL: http://kingemarson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0