Provtagning

Idag har jag varit på Vårdcentralen. Skulle ta en massa prover inför ett läkarbesök efter nyår. Jag brukar tycka att det gör ont när sköterskan sätter nålen och blodet tas. Idag kände jag knappt att hon satte nålen och tog blod. Sen skulle blodtrycket tas. Det känns ALLTID som att armen ska sprängas när det görs. Så skulle det tas ett EKG. När sköterskan satte på grejerna så kände jag inget och att göra EKG:t tog ingen tid alls. Vips! Så vart det klart! Men när hon skulle ta bort de där grejerna hon fäst på mig så var det inte skönt. Men det som var the mother of all (läs svordom)... var att ta bort tejpen som jag tvunget skulle ha (sa sköterskan) där nålen suttit vid blodprovstagningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0