Sorg och saknad här men party i himlen?!

Oj, nu var det bra längesedan jag skrev ett inlägg. Det har hänt en massa saker (eller i alla fall några...).
Min älskade moster har lämnat jordelivet. Hon är numera uppe i himlen och festar loss med mina föräldrar. Det är en stor förlust för oss som är kvar. Hon var en underbar kvinna och jag älskade henne. Stor sorg och saknad. Hennes bortgång väckte åter sorgen efter mina föräldrar. Det har varit en tuff tid. MEN, livet går vidare och inget blir bättre av att vi stannar i sorgen. Även om det är lätt att göra...
När min moster blev sjuk så sa hon till mig "min mamma och min syster väntar på mig". Nu är hon tillsammans med dem. Jag har haft mycket roligt tillsammans med min mamma och min moster och är övertygad om att de skrattar gott tillsammans nu.

Sorgen är såklart inte bara min. Jag känner oerhört med min morbror och kusiner och deras familjer.

Begravningen var jättefin och senare samma kväll träffades storfamiljen hemma hos min bror och åt middag. Det blev en trevlig kväll. Rätt lustigt egentligen hur man mitt uppe i en stor sorg kan skratta och ha trevligt. Vet i och för sig att min moster inte velat ha det på något annat sätt.

Det positiva med att åka ner till skåne var ju såklart att jag fick träffa familjen.

Kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0