Men Linda fatta!!??

Jag vet, det blir lite tjatigt.... men... det händer ju inte direkt något i mitt liv just nu. Jag är ju skadad  i axeln och det gör att jag inte kan göra så mycket. Som det ser ut just nu är jag sjukskriven veckan ut. Därför tänkte jag att jag skulle testa att använda min vänsterhand när jag suttit vid datorn idag. Har även tagit på mig jackan precis som jag normalt gör. Det var ingen bra idé. Det har resulterat i att jag nu ikväll har ont som attan i axeln. Tanken är att jag ska till sjukgymnast. Jovisst... fick tid den 29/3. Imorgon ska jag ringa vårdcentralen för att få träffa doktor och få förlängt min sjukskrivning. Ja, det är MIN tanke i alla fall. Tror inte det blir problem med det. Vill inte försämra skadan och risken är stor för förlängd läktid om jag överanstränger armen just nu. Behöver såklart sjukgymnastik och träning av armen men jag behöver även ta det lugnt med den.
Vad är det jag ska fatta? Jo, att ta det lite lugnt och acceptera att jag inte kan göra saker. Inte tala om för mig själv att det är löjligt att jag inte kan göra saker precis så som före olyckan. Jag behöver förstå och acceptera att det tar tid det här....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0