Dirty Dancing

Åh denna underbara film. Har varit en av mina favoriter sedan jag såg den första gången för en sisådär 20 år sen. Såg den första gången när den kom på bio. Den är ljuvlig och för mig en total feel good film. Igår kväll visades den på SVT1. Jag hade inte tännkt att se den eftersom jag skulle upp och jobba idag, men det var ju bara blaj på alla andra kanaler. Så, jag började se filmen och sen kunde jag såklart inte sluta. Helt otroligt att en liten film kan få dig att känna ett totalt lyckorus. Jag kan dialogen nästan utantill och jag vet precis varje scen (i princip) i filmen, men det gör absolut ingenting. För att inte tala om vilken total hunk Patrick Swayze är. Shit vilken rumpa den karln har (eller hade som en vän påpekade).

Lustigt egentligen hur olika filmer påverkar oss. Jag älskar den och har sett den säkert 50 gånger under årens lopp. Sen har jag en vän som berättade igår att hon TROR hon sett den EN gång.... kanske.....

Det var med en känsla av total lycka som jag gick och lade mig igår efter filmen. Är dock trött nu men det hjälps inte. Bara att göra sig iordning för dagen.... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0