el muskeloinflammationo

SMÄRTA!!

Igårkväll när jag gick till sängs var min tanke att gå upp på morgonen för att åka till jobbet. Vaknade upp och hade lika mycket, om inte värre, ont i huvudet som när jag gick och lade mig. Tog mig in i duschen, men kände där att det var lönlöst. Bestämde mig för att lägga mig igen. När vårdcentralen öppnade ringde jag dit för att få tid hos läkare. Jag ringde dit kl 07:35. Skulle bli uppringd kl 08:40. Telefonen ringde kl 08:50. Det var en sköterska som ville veta som var fel. Berättade för henne och hon säger då att alla akuttider redan är slut! HUR I HELVETE?????? När ska jag ringa för att få tid hos läkare? Bestämma mig idag för att jag blir sjuk om 3 månader så att jag kan få en tid?? Otroligt... MEN, sköterskan hjälpte mig ändå med information och gjorde en "diagnos" per telefon. Den hade jag i och för sig redan gjort själv till viss del... Hon sa att det låter som att jag har en muskelinflammation. Behöver ingen receptbelagd medicin, ska bara ta dubbelt av den jag brukar ta mot huvudvärk och lägga till 2 alvedon till det. Pillertrillare kommer jag alltså att vara nu ett kort tag.
SKA gå till jobbet imorgon! pratade med min chef och hon sa till mig att om jag mår likadant imorgon så kanske det är bättre att jag stannar hemma och vilar. Nåväl, vi får väl se. Är ju inte så många jobb-dagar kvar för mig denna vecka. Har ledig dag torsdag och kompdag fredag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0