Sömmerska = inte jag

Jag äger en symaskin. Fick en i present för några år sedan. Hade önskat mig en. tänkte att det är bra att ha för att sy upp/sy in och laga lite kläder. Närde en tanke om att jag kanske till och med skulle kunna sy mig ett plagg någon gång... Har konstaterat att det förmodligen aldrig kommer att ske. Att jag syr ett plagg själv vill säga.

Idag tog jag mig i kragen och tog fram symaskinen. Har länge haft några par byxor som är alldeles för långa, gått och trampat på dem. Ett par fållade jag upp med hjälp av säkerhetsnålar, men det funkar ju inte i längden. JAG HAR SYTT UPP TVÅ PAR BYXOR. Kanske inte blev världsjämt, men det funkar. Allt är bättre än det som var innan. Nu ska jag sy i en  knapp i min kappa också sen ska jag ta hand om tvätt. Vem vet, jag kanske till och med ställer mig och stryker idag. Eller.... ja, det återstår att se.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0