Lyxproblem?!

Jag har väldigt mycket hår! Många är lätt avundsjuka på min "lejonman". Att ha mycket hår resulterar (iallafall för mig) i att jag fäller mycket hår.Vänner kan gå bakom mig och plocka hårstrå från ryggen på mina kläder eftersom det ständigt finns en drös hår där. På min kontorsstol på jobbet är det likadant. Jag får "rolla" den med tejp ofta för att det inte ska sitta en halv peruk i den.

Igår när jag satt på en buss på väg från jobbet så kom en kvinna fram (hon hade redan gått på och gått längre bak i bussen) och frågade var jag skulle hoppa av. Jag blev undrande men förstod att hon var ute efter just min sittplats. Jag satt på främsta sätet i bussen, det där som är som 1½ säte. Tycker det är skönt för risken att någon kommer att vilja tränga sig på där är minimal. Jag kan ha väskan på sätet bredvid mig utan dåligt samvete. Det fanns fler lediga sittplatser på bussen och jag satt INTE på en plats som i första hand är för rörelsehindrade. När jag erbjuder henne min plats så säger hon att ja, det vore snällt eftersom hon har whiplash!  Ok, hon fick min plats... ingen big deal, men det fick mig att fundera...
JAG HAR OCKSÅ WHIPLASH!! Om än i väldigt mild form. Efter en tågolycka jag var med om för en herrans massa år sedan.... har aldrig uttnyttjat det faktumet...
Det jag också började tänka på var det här med mitt hår... jag har haft ont i nacke och axlar de senaste dagarna och det är förmodligen för att jag sitter en aning fel på jobbet... Igår hade jag väldigt trött nacke. Hade haft håret uppsatt i en halvknut under dagen. Mitt hår är tungt... min nacke är (enligt sjukgymnast) "trött" mina nackmuskler fick sig en törn vid olyckan...
Alltså, jag har mycket hår som är tungt och min nacke är trött och orkar inte med mitt tunga hår... Jag vill inte klippa mig kort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0