hur dumma är de?

På nyheterna idag har det pratats om att antalet besökare på museer har minskat sedan samma tid förra året. FÖRRA ÅRET DÅ DET VAR GRATIS!! Jag fascineras av att de förvånas övet att människor inte besöker museer i lika stor utsträckning nu när det kostar pengar som när det var gratis. Men, ställ dig själv frågan... Om du normalt inte besöker museer, hur troligt är det då att du går på museum om du får betala en hundring för att gå? Är det kanske mer troligt att du får för dig att göra det där kulturbesöket om det är gratis? Jag tillhör i och för sig de som inte gick på museum när det kostande och sen inte heller när det kostade även om jag då funderade på det och nu när det kostar igen så går jag inte heller.. Önskar att jag tog mig i kragen och var mer kulturell. Finns så mycket man kan göra som faktuskt inte kostar en hel förmögenhet. Gäller att spendera pengarna på rätt saker. För, pengarna spenderar jag ju iallafall.... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0