inte sur längre

men jag undrar vad det är för jävla fel på min hals!! Jag har varit hemma från jobbet i 2 veckor nu. Veckan som gått var jag sjukskriven med läkarintyg. Ordinerad röstvila. Ja ja... har bara pratat lite med maken på kvällarna, inte alls särskilt mycket.
Igår åkte vi till svärmor. Åt, spelade kort och yatzy och tittade på melodifestival. Jag pratade väl som jag brukar... Idag kom min svägerska och hennes pojkvän och umgicks med oss. Vi spelade lite kort och yatzy och umgicks och jag pratade. Inte mer än de andra utan jag var social. Problemet är nu att min röst håller på att kajka ur. Känner mig rosslig och rivig i halsen och det känns som att rösten kommer att försvinna.
Det känns inte alls bra eftersom det är tänkt att jag ska tillbaka till jobbet imorgon. Känner mig gråtfärdig av frustration för jag vet av erfarenhet att det kan bli sämre innan det blir bättre. Ska jag gå till jobbet imorgon eller ska jag gå till doktorn IGEN??
Jag börjar jobba klockan halv tolv och måste då åka hemifrån ALLRA senast tio i tio. Undrar om jag har tur och kan få in ett läkarbesök (akuttid) innan dess???

Ja ja.. tiden får utvisa. Jag ville vara positiv och glad men känner mig just nu ledsen och frustrerad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0