dags att sova

Efter en dag då jag umgåtts med min älskling hela dagen är det nu dags att gå och lägga sig. Sömn behöver man också!
Idag har vi köpt en "ny" expedit storlek ganska liten och lite nya handdukar. Blev bjuden på lunch ute och senare på eftermiddagen åkte vi till svärmor där jag nu befinner mig i gäststugan. Vi åt tacos till middag och sen var det melodifestival. Svärmor har två hundar, en schäfer  som fortfarande är valp och en vuxen border collie. De här hundarna är inte JÄTTE stora, men inte särskilt små heller. Definivit inga knähundar och ändå tycker min svärmor att det är helt "normalt" att (iallafall en åt gången) hundarna är uppe i soffan. Det blir lite jobbigt när man redan sitter tre personer i en 3sits soffa. Vi är inte överrens om det hon och jag. Jag säger att det inte är en knähund och att de inte behöver vara i soffan när vi alla sitter där och hon ignorerar mig.

För det mesta kommer vi bra överrens och jag gillar min svärmor, men ibland känns det som att vi inte alls kommer från samma planet.

Nu ska jag sluta sitta upp i sängen och skriva inlägg här. Ska istället stänga ner datorn och lägga mig och gosa med maken.

Godnatt och sov gott världen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0