att tala är guld....

eller nåt! Ordspråket är egentligen " Tala är silver, tiga är guld". För mig som har talförbud är det istället ATT TALA ÄR GULD! Jag tillhör de människor som pratar mycket (för det mesta). Har svårt för att vara tyst, säger oftast exakt vad jag tycker och tänker. Dessutom behöver jag min röst i mitt arbete. Den är ett verktyg för mig. Jobbigt är det också att inte ens kunna/få säga "hej" till kassörskan på Ica när hon hälsar. Min älskling tycker också att det är jobbigt. Hur kul är det att ha ett samtal med någon som inte kan säga något tillbaka utan istället skriver ner det hon vill säga.

Började jobba 25% denna veckan. Var på kontoret i måndags i 5 timmar och ska jobba igen imorgon. Kändes rätt ok att vara tillbaka. Arbetskamraterna verkade glada över att se mig. Jag hade inte så mycket att göra denna första dag utan tillbringade dagen med att uppdatera mig på allt som hänt medan jag varit borta.

Vi har köpt ett Wii. Jag är så glad över det. Idag har jag träningsvärk i axlar och skuldror efter att igår ha golfat, bowlat och spelat tennis. Mesta träning jag gjort på evigheter och så gör jag det med hjälp av ett TV-spel! =)

Jag vill verkligen vara social och träffa mina vänner just nu. Ni vet, ta en fika, snacka, skvallra å så där.... MEN, jag får ju inte prata just nu så jag väljer att inte träffa folk annat än när jag måste, typ på jobbet... Lättare att vara tyst när man är ensam hemma... Men, tyck inte synd om mig för det! Jag har inte ont! Är bara hes!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Anna

tack så snäll du är =) har verkligen mycket inom mig och skönt att få ner det. hur är det med dig? kram!

2008-01-16 @ 17:03:30
URL: http://annahk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0