katt eller hund?

idag sa en vän till mig att hon inte gillar katter.... en kollega föll in och höll med... MEN... JAG/VI HAR JU KATT!! Älskar vår lilla Socker!
Min vän sa att man inte kan lära katter saker som "stanna" t ex. Det kan man med en hund. Jag vill bara berätta att det kan man visst.
idag kom jag hem med båda händerna fulla. Öppnade dörren och där stod Socker och mötte mig. Jag sa till henne att stanna och hon satte sig ner och väntade tills jag kommit in och stängt dörren. Hon vet vad hon heter och att hon inte får lov att lägga sig i garderoben (vi har en utan dörr).

Jag har inget emot hundar. Vill bara säga att katter och hundar är olika. Jag är uppvuxen med hundar. Vissa hundar är jättesöta, snälla och gulliga och förstår oss människor. Likadant är det med katter. Efter vad jag läst så är katter dock mer egensinniga.

Tjing och tjohej!!

Kommentarer
Postat av: kicki

hahaha!! ja, jag tror dig. Dock är det 2 olika åsikter och 2 olika individers erfarenheter. Man kan inte dra samma ras över samma kant, dock kommer det vara sjukt svårt att övertala mig! =)

2008-02-12 @ 22:05:43
Postat av: Linda

jaså, du kände igen dig! *lol*

2008-02-13 @ 00:02:42
URL: http://limars.blogg.se
Postat av: Anna

Ja det är så skoj! Det var längesedan vi kunde köpa en massa saker till hemmet och detta känns helt underbart, det ger verkligen en kick. Dock lite skuldkänslor för att vi spenderar till höger och vänster.. Kram!

2008-02-13 @ 12:39:09
URL: http://annahk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0