frustration

Måste skriva av mig lite frustration för annars kommer jag att sätta igång ett gräl med min älskling.

Idag har han varit hemma från jobbet på grund av att han har haft migrän (eller rättare sagt, sån huvudvärk som gör att man får ont i hela kroppen). Säger inget om att han har varit hemma, om han kände att han behövde det så är det upp till honom.
Men, det är min hemmadag idag. Jag jobbar ju 50% nu och då jobbar jag 5 timmar/dag måndag, tisdag, torsdag och fredag. Är hemma på onsdagar.
Såg fram emot att vara helt ensam hela dagen idag....
Så, hur kommer det sig att jag vill gräla med min man? Jo, jag upplever honom som himla otrevlig just nu. Det känns som att han är ilsken på mig, sur och kort i tonen och suckar och ger mig konstiga blickar...
Den logiska delen av min hjärna säger mig att det inte är mig han är ilsken på, att hans sätt inte har något alls med mig att göra, han mår helt enkelt inte bra... Dock är det så att min känslo del av hjärnan, den del som är osäker och mår dåligt mentalt, känner det som att han inte tycker om mig...
För att klargöra för mig själv... Du älskar din man och han älskar dig!! Allt han gör har inte med dig att göra.

Tycker bara det är så tråkigt att när han mår dåligt så går det ut över mig. Kanske det är likadant på andra hållet, men jag upplever det inte så. Såklart! =)

bye for nu!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag vet precis hur du har det. Det är himla skönt och behövligt att kunna ha egentid och du var ju nu inställd på att ha egentid och så är han hemma och inkräktar på ditt område.. Så känner jag ibland... kram!

2008-02-21 @ 12:21:52
URL: http://annahk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0