Überpank månad

Usch, april kommer att vara en überpank månad för mig. Vi har alldeles för mycket räkningar för my liking att betala nu. Lönen hann inte mer än komma in på kontot förrän den var slut. Jävla vinter! Gjorde det dyrt för oss direkt när vi flyttat in i huset. På grund av kylan tog oljan slut fortare än vi räknat med och något verkar ha blivit fel så att det har gått en massa el för stor del av tiden. Det gör att mina utgifter ökade med flera tusen denna månaden. Känns inte så himla kul.
Eftersom vi köpte huset utan att ha planerat för det och jag sparat en massa pengar så jag hade en buffert så känns det skit-trist just nu. Men, jag har mig själv att skylla. Roligare att spendera pengarna än att lägga dem på hög. Det straffar sig nu.
Note to self; börja spara istället för att spendera pengarna på en massa onödiga saker, dra ner på fika/äta ute och sluta köp en massa tjafs. Man måste inte handla en massa bara för att det är billigt. Det blir bara fel i slutändan. Spara pengar istället så att du kan unna dig roliga saker och ändå kunna betala dina nödvändiga utgifter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0