Inte lätt att vara jag!

FINNS RISK FÖR ATT NI INTE VILL LÄSA DETTA INLÄGG! FINNS RISK FÖR "ÄCKEL"!
Just nu hatar jag mitt liv. Min kropp. Fick min mens i torsdags. Givetvis hade jag missat det i min kalender så det var ju kul att den kom när jag var på jobbet och då inte hade några bindor eller tamponger med mig i väskan! NOT!!
De senaste 10 åren har min mens blivit värre och värre. För många år sedan var jag hos doktorn av någon anledning och där gick jag på toaletten. Hade min mens då och då kom det så mycket blod (som dessutom var levrat) att jag trodde jag fick ett missfall! Har aldrig varit gravid! Eller?? Nej det har jag inte! Frågade doktorn om det och fick veta att jag bara hade en EXTREM mensblödning. Det kan man ha. Kul?! NOT!
Sedan dess har jag så extrem blödning nästan varje gång jag har min mens. Dessutom har jag otroliga humörsvängningar när jag har min mens. Inte PMS före utan under mensen. De första dagarna är sjukt jobbiga. Är nu inne på 3:e dagen denna period och jag mår dåligt. Har ONT i magen. ONT i kroppen. Känner mig ledsen och gråtfärdig! Min älskling vill åka och bada och jag förstår honom för det är otroligt varmt och fint väder. Jag vill bara ligga i fosterställning på soffan och gråta och tycka synd om mig själv. Känner tyvärr mig ilsken och övergiven av honom för att han inte vill vara hemma. Inte för att han kan göra något utan bara för att. Det är INTE rationellt! JAG VET!!
Jag vill inte röra mig för gör jag det så flödar det. Tabletter mot mensvärk hjälper ju lite sådär mot smärtan...
Nåväl, idag är det Lindas "tycka synd om Linda dag"!
Älsklingen får självklart åka och bada! Ska inte vara missunsam! För det är ju det jag är. Avis! Jises, skulle jag bada idag så skulle sjön färgas röd och hur kul är det? Ja, jag har självklart mensskydd, men det räcker ju lite sisådär för mig. Plus och dubbelt och super och allt det där....
Nä, nu ska jag kura ihop mig en stund och arbeta på att känna mig lite bättre så jag kan ta tag i vad som behövs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0