Bruten axel!

Alltså, hur lyckas jag? Jag var hemma från jobbet tisdag onsdag p g a feber och det skyller jag på kylan och framförallt SL/UL. Igår skulle jag jobba. Jag åkte i tid hemifrån, det var inga förseningar och jag kommer fram till jobbet tjugo minuter innan jag ska börja jobba. Precis som planerat! MEN då händer det ju såklart något. Något som gör att jag INTE kan jobba denna dag. Utanför entrén till kontoret fanns en stor isklump, den hade funnits där ett tag och jag och mina kollegor har gått på/över den många gånger... Jag har precis tagit fram mitt passerkort och ska knappa in min kod när jag halkar omkull. Landar på vänster axel och höger knä. Inte så skönt alls! Jag tror att jag vrålar högt när jag faller, men jag är inte säker.. Kollegor och andra människor på väg nånstans vill hjälpa mig upp och till och med ringa ambulans. Jag gråter och skrattar hysteriskt om vartannat. Chockad!
Efter en stund och efter att ha lyssnat på kollegor koms det fram att jag behöver uppsöka sjukhus så någon ringer efter taxi och jag åker till akuten på Karolinska.
Jag kommer dit ca 08:40 och kommer därifrån efter 14. Då har jag blivit klämd på, legat på en brits i korridor samt blivit röntgad. Fick smärtstillande som inte hjälpte nåt. Röntgen visade att det inte var någon fara med mitt knä, det var bara lite blåslaget. Värre var det med min axel. Den är bruten. Eller.... vad han sa var att jag har en fraktur uppe vid axeln.
Jag fick recept på smärtstillande men de hjälper inte. Min svärmor sa att det kanske tar ett tag innan de funkar så jag ger dem ett tag till. Handikappad är vad jag känner mig. Kan inte göra någonting utan att det gör ont. Det värker hela tiden. Idag fick jag duscha med min man, inte för att jag kände att jag ville för att det är mysigt utan för att jag inte klarar mig själv just nu. Bara det att sätta sig ner eller ställa sig upp är ett helt projekt i sig. Om värktabletterna gör vad de ska så blir det nog mycket enklare.
Vi får se hur det går. Just nu är jag sjukskriven för jag klarar inte av att jobba just nu...

Kommentarer
Postat av: Fanny

Nej men gud stackare Linda!! Hoppas det läker snabbt! <3

2010-02-26 @ 19:06:21
Postat av: Jyoti

Herregud! Var det så det gick till? Tur att det fanns vänliga kollegor som hjälpte dig! Krya på dig!

2010-02-26 @ 20:16:42
URL: http://minegenlilla.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0