Facebook

Får man lov att vara lite hemlig i sina statusuppdateringar på Facebook? Ska man bara skriva där när man har något att komma med som är positivt eller får man lov att vara negativ också? Idag hände en sak när jag var ensam hemma. Hade alltså ingen att ropa högt till. Det var något som gjorde mig superglad och jag ville dela med mig av min glädje. Vill ännu inte berätta VAD det var som gjorde mig glad. Återkommer till det vid ett senare tillfälle. Hur som helst så ledde min statusuppdatering till att min svägerska bl a gissade på att jag är gravid. NEJ, så är inte fallet. Fick göra henne besviken och informera om att "nej, du kommer inte att bli faster nu". Barn blir det kanske inte överhuvudtaget någon gång. Det kan man ju inte veta i och för sig men just nu är det inget som finns med i min/vår planering. För att återgå till min frågeställning... Jag tycker att man får skriva vad man vill som statusuppdatering så länge du inte pekar ut någon annan person som kan ta illa vid sig. Kanske bör man inte heller skriva att man hatar sitt jobb på XX. Det finns de som säger "h*n skriver bara så för att h*n ska visa hur bra h*n är/har det". Må vara att det är så. Men det är väl ändå upp till den personen om h*n har ett sånt hävdelsebehov att det är det h*n använder FB till. Använd FB så som du vill. Personligen använder jag den till att hålla kontakten med min släkt och mina vänner som jag inte träffar så ofta men även som ett nätverk. Man vet aldrig när den där personen du jobbade med för 2 år sedan kan "komma till nytta" i ditt liv. Eller du i hans/hennes. Jag anser inte att jag måste ha jättekontakt med alla hela tiden. Det är inte heller så att jag blir vän med "vem som helst". Det är inte direkt så att jag, så fort jag träffar någon, addar denne som vän på FB. Men som sagt. Jag tycker att var och en får göra som den vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0