tar emot

Jag är ju hemma på heltid just nu. Varför? Jo, för att jag är mellan två jobb, arbetslös, arbetssökande eller vad man nu ska kalla det. Det gör inte att jag gör så mycket hemma för jag känner att jag har blivit riktigt lat. Sitter framför datorn och tv:n eller läser en bok. Finns tusen och en saker jag borde göra. Eller kunde göra. Behöver absolut inte känna mig sysslolös. Behöver ju faktiskt inte heller vara hemma hela dagarna. Kan ju åka och träffa någon vän eller åka in till AF bara för att träffa andra människor. MEN, sitter här nu och kommer fram till att jag just nu inte vågar träffa folk. Detta händer mig då och då. Har hänt när jag varit sjukskriven eller arbetslös tidigare. Känns inte riktigt bra för jag gillar ju egentligen att träffa och umgås med andra människor. Jag är inte deprimerad, jag bara känner att det tar emot att träffa folk just nu. Inte så att jag skulle säga nej om någon vill träffa mig för jag vet ju med den logiska delen av mig att jag egentligen vill. Men nu när jag sitter och tänker på det så får jag ont i magen och det är inte bra. Jag får å andra sidan ont i magen av att sitta här och "prata" om det. Min självkänsla är inte vad den borde vara och det kanske är hög tid att jag tar tag i den?! Jag vet: "det är bara att göra något" "bara att ta sig i kragen". Visst visst...

Kommentarer
Postat av: Kicki

det lät inge kul vännen.. Du vet my number om du skulle orka umgås över telefon :D Och sen när du känner dig lite starkare ses jag gärna över kaffe eller så! KRAM!

2011-10-13 @ 16:06:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0