Kriga med katten om filten

Jag har en favoritfilt som jag använder när jag sitter i soffan. Jag fryser lätt på kvällarna så jag använder den ofta. Nu när det blivit lite kallare ute så används den ännu mer eftersom jag fryser så om mina tår. Då blir det till att dra upp benen i soffan och sitta under filten. När den här filten införskaffades så fick jag ha den i fred i flera månader. Men inte längre... Nä för nu har vår katt (vår lilla Socker, bebisen som jag älskar) börjat tro att den är hennes. Så fort hon får chansen så lägger hon sig på den. Hon blir inte glad när jag flyttar på henne för att jag vill ha den. Det ligger en annan filt i soffan som hon gärna får använda. När jag har filten på mig så SKA hon ligga på mig har hon bestämt. Det är inte alltid det är jätteskönt att hon använder mig som kudde. Hon har en tendens att trampa runt runt innan hon hittar exakt rätt ställe att kura ihop sig på. Det kan vara mysigt men inte alltid. JA, filten är skön! MEN, filten är MIN!
Katt ej på filt! Visst är hon fin min lilla misse?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0