Å så var det här med att äta

Tycker ni det är lätt att äta? Blir ni hungriga? Äter ni de antal mål som man bör äta på en dag? Jag vet inte hur det är med er, men jag tycker det är sjukt svårt. Enligt en sjuksköterska jag träffade förra veckan när jag var på Ackis så äter jag för lite. "Det är inte konstigt att du går upp i vikt. Du äter så oregelbundet att kroppen ställer in sig på svält och tar åt sig allt du äter." Jag har svårt att gå upp på morgonen och äta frukost. Nu när jag är hemma så äter jag när jag varit vaken ett tag. Det kan blir "frukost" eller så blir det "brunch" eller ren "lunch" beroende på vad klockan är. Därefter borde jag ju då äta nåt mellanmål. Kanske... sen blir det inget förrän jag lagar mat lagom till att älsklingen kommer hem. Men han kommer oftast hem efter 18:30. Många gånger blir det efter klockan sju eller närmre åtta. Det blir ganska sent att äta middag. Jag vill inte äta tidigare för det är tråkigt om jag ska äta middag själv och han sedan äta själv när han kommer hem. Trevligare att äta tillsammans. Jag MÅSTE få rutin på mina måltider!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Jag hade ingen rutin på hur jag åt förut, för det värsta jag visste var att äta frukost - jag mådde bara illa när jag åt det. Men så började jag med att koka ägg medans jag gjorde mig i ordning på morgonen som jag sedan tog med till jobbet och åt där med en kopp kaffe. Nu måste jag ha mina frukostägg annars klarar jag inte av dagen. Tror man måste hitta rätt måltid och rätt rutin för en själv, man får mixtra fram det. För när du hittar den kan du inte sluta med den :)

2011-10-29 @ 11:17:55
URL: http://publishlovisa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0