Trött dag

Idag har jag en trött och ont i nacke/axlar dag. Ont i nacke/axlar gör att jag får spänningshuvudvärk. Känns inte riktigt okej. Imorse när jag vaknade av väckarklockan trodde jag att det var en timme senare än vad det faktiskt var. Jag var så trött. Och då låg jag ändå inte och läste halva natten som jag brukar. Kanske det som är felet.
Nu är det helg. Fast spelar det någon roll? För mig flyter dagarna bara förbi. Det händer inte mycket. Jag hittar inget jobb. Jag är superlat.
Frågade min man häromdagen hur hjärtat kan fyllas fullt av kärlek bara av att jag tittar på och gosar med vår katt. Han bara tittade på mig och log. Jag älskar vår lilla boll.
Häromdagen låg hon på soffan och jag satt och läste i samma soffa. Så började jag trumma med naglarna på mitt bokmärke och ser i ögonvrån hur Socker lyfter på huvudet och tittar på mig. Jag slutar trumma. Hon lägger ner huvudet igen och blundar. Så börjar jag trumma igen och hon öppnar ena ögat och (det känns som att hon) riktigt glor på mig. Som "va fan, får jag inte sova i fred"! Så, jag slutar trumma och hon gör som hon brukar. Tar tassarna lite mer om sitt lilla huvud och bollar ihop sig så som bara vår lilla Socker kan.
gammal bild på vår lilla Sockerboll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0