beroende

Jag har hamnat i ett TV-beroende. Ja, jag har alltid gillat att kolla på TV men nu går hela min dag ut på att titta på TV. Det börjar på förmiddagen och sen fortsätter det fram till läggdags. Det är nån timme på eftermiddagen som jag inte har något jag "måste" se. Då blir det en film istället. Jag får inget "vettigt" gjort hemma. Just nu har jag hur mycket tid som helst på mig för att göra en massa saker hemma. Städa, tvätta, pyssla, ringa runt och söka jobb. Jag behöver ta mig ur detta TV-beroende! Komma överrens med mig själv om att jag får titta lite på kvällen, men inte hela långa dagen. Dagarna börjar ganska sent för jag läser långt in på natten och sen blir det ju att jag sover längre in på dagen eftersom jag behöver sova mina timmar. Och eftersom jag inte behöver åka iväg någonstans så kan jag ju med ro sova mina åtta timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0