Visst kan du sjunga?

Den frågan fick jag av en vän för en dryg vecka sedan. Mitt svar... "Njae, hur så?" "Jo, jag/vi undrar om du vill sjunga på T´s dop?!" Jag blev chockad, förvånad, smickrad, nervös, stolt, rörd! Allt på en gång. Vet inte riktigt var hon fick det ifrån, men det är ju alltid trevligt att få frågan. Jag bad om att få tänka på saken. Hmm, är jag tillräckligt säker på min röst för att stå inför en grupp människor och sjunga? Det är en väldigt söt sång de vill att jag ska sjunga. Jag ville lyssna igenom den ett par gånger och testa på den innan jag tog ett beslut.
Så, jag har funderat och funderat och sjungit igenom sången och lyssnat på sången. Vill inte skämma ut mig själv eller min vän och hennes man.
Jag skrev några inlägg tidigare som gjorde vissa vänner nyfikna nog att ringa mig och fråga vad som händer. När jag berättade för dem så sa båda "sjunger du?". Vet inte hur jag ska tolka det. Det är inte så att jag anser mig vara en bra sångerska. Långt därifrån. Jag brukar säga att jag sjunger hellre än bra. Men... jag tror detta kan funka.... Har därför idag lovat min vän att jag ställer upp och sjunger på sonens dop. Nervöst?? Ja, det kan ni hoppa upp och sätta er på! Men, det ska nog bli bra. Har lite tid på mig att öva... =)
Hoppas jag kan leva upp till det förtroende jag fått.
Tack min vän! =)

Kommentarer
Postat av: Kicki

NÄ VAD ROLIGT!! :) Jag visste bara inte om att du kunde sjunga, då ja aldrig hört dig sjunga. :)

Men så fantastiskt roligt!! Grattis till dig och till hela Ms familj! ni kommer ha så mysigt o de blir säkerligen rörda av din fina sång!

kramkram!

2010-03-30 @ 09:22:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0