Inget nytt under solen

Eller... Vaddå solen? Sitter i soffan och tittar ut och ser bara snö snö snö. Det är i och för sig inte jättemånga minusgrader. Just nu är jag glad över att jag har en fullt giltig anledning till att inte gå ut idag. Smärtläget är oförändrat, tyvärr. De ringde från ortopeden och jag ska dit för ny röntgen den 4:e. Frågade om mer smärtstillande... sa "de hjälper inte". Sköterskans kommentar "hjälper de inte? Du har X och Y?" Jag sa "ja". Då sa hon "men, de är ju som morfin". Summa summarum blev att hon skulle kolla med jourläkaren så att jag kan få mer meducin.
Tabletterna ska ju göra så att jag har mindre ont, men det enda de gör är att jag känner mig dåsig hela tiden. Mitt knä känns konstigt hela tiden. Gör bara ont när någon/något kommer emot. Bra det ju, att det inte gör ont hela tiden...
Min stackars man ville gå i ide när han såg hur det snöade. Det får han inte.... han behöver ju ta hand om mig.. =)
Nåja, det fins hopp om livet mitt i min "förtvivlan". Smärtan kommer att försvinna så småningom och jag kommer att bli rörlig igen.
Nu; vila lite...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0