Midsommar

Midsommarhelgen tillbringades söderöver. I Genarp närmre bestämt! Vi bodde hemma hos min lillasyster och hennes familj och hälsade på inne hos grannarna, min bror och hans familj. Mycket trevligt. Blev bjudna på middag hos bekanta när vi kom ner.
Midsommaraftonen tillbringades hemma hos kusin N. Det var kusin N och hennes familj, jag och min man, min syster och bror med respektive familjer, Morbror C och moster E, kusin J och hennes familj samt kompis S. Vi åkte dit vid lunch och kom hem vid midnatt. Lång dag men mycket trevlig. Gillar att umgås med dem.
Kära morbror C sa när de kom "Linda jag har en överraskning till dig". Fick inte veta vad det var utan jag fick vänta.
Det gjordes kransar och restes midsommarstång, åts och lektes lekar.
Så kom då min överraskning..... Om ni har följt min blogg så minns ni kanske att jag skulle sjunga på ett dop i våras? Ni kanske också minns att det inte blev något av det eftersom jag fegade ur?
Hur som helst. Vi sitter och tar det lugnt och umgås när min kära mobror C tar fram gitarren, lade ett papper på bordet och sa "nu Linda ska du sjunga" (ja, eller nåt sånt...). Min högljudda reaktion på det var "I HELVETE HELLER". Då sa moster E "kan du sjunga för människor du inte känner så kan du sjunga för oss". Försökte få henne att förstå att jag ju faktiskt fegade ur inför dopet och att jag inte sjöng. Det tyckte hon inte spelade någon roll utan det var bara för mig att sjunga.
Pinsamt? Ja
Sjöng jag falskt? Inte jätte, men det svajade en del.
Nervöst? Mhmm så in i helvete. Det kändes i maggropen det där.
Kul? Ja, faktiskt. Gillar ju att sjunga.
Fick tummen upp! =)
Senare på kvällen hade vi "bordet runt" sång. Man sjunger i kör "kära lilla XX sjung en sång för oss, sjung en sång för oss..." o s v och sedan får den personen välja en sång och sjunga den. Efter att XX har sjungit så sjunger man " kära lilla XX det var bussigt gjort det var bussigt gjort" o s v.
En trevlig sångstund var det! =)
Överhuvudtaget en trevlig midsommar.
Lördagen var väldigt lugn. Vi umgicks med syskonen och familjerna. På söndagen var det "stora" E;s födelsedag. Vi åkte och köpte present. Var och hälsade på morbror C och moster E en sväng och sen åkte vi hem till syskonen och umgicks och firade E, min brorsdotter. Eftersom min bror fyllde år på måndagen och hans dotter "lilla" E ett par dagar senare så fick även de sina presenter. Även det blev en trevlig kväll och jag fick håret borstat av en 2 åring och en 4 åring, mina söta brorsdöttrar.
Passade såklart även på att gosa massor med alla mina flickor. Både systerdotter I och brorsdöttrarna.
Som vanligt var det en skön känsla i magen efter att ha varit "hemma" en tur. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0