Hav eller sjö?

Igår jobbade jag några timmar. Blev inte mycket gjort eftersom jag kände mig omotiverad. Jag såg däremot fram emot att sluta för dagen eftersom min älskling skulle hämta mig efter jobbet.
Klockan blev 16 och jag blev hämtad. Vi åkte och åt och sedan åkte vi till Väddö för att bada. Vädret var inte det bästa. Jag menar, det har varit HUR varmt som helst med massa solsken i ett par veckor nu och när vi bestämt oss för att hitta på något så lyser solen med sin frånvaro. Nåja, det var varmt ändå.
Jag har aldrig förr varit i Väddö. Ett pitoreskt litet ställe. Sandvikens camping ligger intill havet och dit åkte vi för att bada. Jag har bara en sak att säga OMG så in i bomben kallt det var.



Jag gick i och det gjorde ont i benen så kallt det var. Älsklingen hade redan gått i så han doppat halva kroppen. Det tog mig en bra stund, men jag hade bestämt mig. När jag väl kommit så långt så skulle jag definitivt doppa mig. Årets första bad i havet är avklarat. När vi gick upp och skulle åka därifrån passade jag på att kolla in hos receptionen på campingen. De hade mätt 16 grader i vattnet klockan 9 på morgonen. Vi gissar på att det var kanske 17 grader när vi var där runt kl 19.
Idag har det varit varmare än igår och solen har visat sig. Tyvärr har vi otroligt mycket bromsar hos oss vilket gör att det inte är jättekul att vara i trädgården. De bits så jävligt! Maken gick i alla fall ut och klippte gräset och när han var klar kom han in och ropade "bada?". Så, vi åkte till Almunge och badade i sjön där. Det finns ett "brosällskap" som har fyllt på med sand och lagt ut en brygga så det är jättefint där. Mycket bra badställe. Var inte mycket folk där heller vilket gör att jag gillar det ännu mer. Där var vi nån timme och det var riktigt skönt. Inte alls kallt i vattnet utan det var bara behagligt och vi var i länge och badade. Älsklingen gissar på att det var runt en si så där 20 grader i vattnet. Jisses vilken skillnad.
Nu är det hög tid att gå ner i tvättstugan och hämta tvätten. Den har fått vänta nån timme för länge redan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0