Att vara tyst en hel dag...

Oj, det är sjukt jobbigt att umgås med andra när man måste vara tyst hela tiden. Att skriva ner allt man vill säga funkar ju inte riktigt tyvärr. Det tar för lång tid. De övriga har hunnit vidare i tanke och samtal innan jag skrivit ner allt jag vill inflika. Att dessutom få dem att förstå vad man menar är inte hela tiden det lättaste och idag har jag undrat över min svärmors och min mans läskunskaper... De läser snabbt och slarvigt och ibland läser de något igen som jag skrev tidigare och som de redan läst. Idag har svärmors sambo varit här och hjälpt maken med att laga traktorn (gräsklipparen). Svärmor kom hit efter jobbet och plockade äpplen och sedan gjorde hon äppelpaj som vi hade till fikat och några som jag fick frysa in. Gott... =)
Nu ikväll var vi hos dem och åt middag och spelade kort. Jobbigt för mig eftersom jag inte pratar. Började prata en stund när frustrationen över att inte kunna vara med i samtalet ordentligt blev för stor men då sa de till mig att vara tyst så jag gjorde som jag blev tillsagd och fortsatte med min tystnad. Tänkte vara tyst imorgon också för att vila halsen ordentligt. Bäst att låta inflammationen lägga sig....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0