Så var uppsägningen ett faktum!

Efter att ha jobbat 3 år på 3 (perfekt tajming) så är det dags för mig att lämna bygget. Jag insåg när vi köpte hus på landet att det skulle bli jobbigt i längden att ha så långt pendlingsavstånd. All tid går ju i princip åt till att arbeta och att ta sig till och från arbetet.
För en vecka sedan skickade jag iväg ansökningar till ett par företag som sökte personal (måndag). Dagen efter ringde 2 av företagen och ville träffa mig (tisdag). Det blev bestämt att jag skulle komma på intervju dagen efter det(onsdag). Onsdagen kom och jag fick sluta tidigare för att åka till Uppsala och gå på intervjuer. Blev erbjuden jobb på båda ställena! Nice! Trevligt att någon gillar en och tycker att man har vad som krävs. Efter att ha funderat en dag (torsdag) så bestämde jag mig och tackade ja till ett av jobben.
Min chef är suverän och jag har fått ner min uppsägningstid från 2 månader till att jag arbetar min sista dag på fredag. Nu på fredag! Oj! Känns allt lite konstigt! Officiellt är sista dagen nästa fredag men jag kommer att ha semester nästa vecka.
Så, dags för ett nytt kapitel "in the life of Linda". Strange, but ok... Det kommer att innebära att jag får betydligt kortare pendlingstid och bättre arbetstider. Det gör supermycket. kan bli riktigt bra det här. =)

Kommentarer
Postat av: Jyoti

Härligt! Skönt att det går bra för dig! Lycka till på det nya jobbet!

2010-04-26 @ 18:16:16
URL: http://minegenlilla.webblogg.se/
Postat av: Samira

Ibland är det snabba bud. Och det är faktiskt ofast då det blir som bäst. Jag kommer att sakna dig - även om vi knappt syns längre.

kram

2010-04-28 @ 08:44:14
URL: http://samiris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0