Ändra språk

Idag har jag roat mig själv med att skriva vissa statusinlägg på FB på annat språk genom att använda google translate. Är uttråkad och lättroad så därför gjorde jag det. Var inget viktigt och inget hemligt. Men så finns det vissa i ens omgivning som måste "hålla på"... I detta fallet är det en person som ofta kallar mig dansk. På sistone har det varit "östdanska". OK, SÅ HÄR ÄR DET.... JAG ÄR IFRÅN SKÅNE!!! INTE DANMARK. Känns lite som att säga en som bor intill mexikanska gränsen ( i typ Texas att de är östmexikaner). Ja, Skåne har tillhört Danmark men sen något hundratal år sedan tillhör Skåne Sverige vilket ju såklart då gör att Skåne är en del av Sverige och är man född i Skåne så är man svensk!! Bortsett från att min mormor var finska så har jag, vad jag vet, inga utländska förfäder.
Denna person säger att han "gillar" mig som bara den. "Jag kan aldrig bli arg på dig". MEN DET HJÄLPER INTE. Jag är vuxen. Jag börjar (har faktiskt redan) tröttna! Var min vän, var trevlig, skämta... det är ok men om jag säger att "det räcker nu" "jag tycker det är respektlöst" så borde väl personen förstå det?!
Vissa människor retar jag mig på mer än andra men jag försöker vara snäll och trevlig ändå (eller i alla fall "civil"/artig).
Vissa människor får mig att rysa (inte av välbehag) när jag hör dem. Jag kan inte hjälpa det!

Nåväl, känner att min irritation som jag kände när jag började skriva inlägget (jobbar ju så jag var tvungen att ta lite samtal när det ringde :>) har minskat för stunden.
Det är fredag idag och det känns ju bra. Jag har människor runt omkring mig som gör att det är en glädje att vara på jobbet!
De vet vilka de är! =)
Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

I hear you sister! vet vem du menar, och håller med helt!!!

2010-04-16 @ 15:39:07
URL: http://publishlovisa.blogg.se/
Postat av: DITTE

Bra att sätta ner foten ibland.

2010-04-16 @ 15:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0