dumma dumma doktor

Igår ringde jag till min läkare för att få reda på mitt röntgen resultat. Eller, jag ringde i förra veckan redan men fick veta att hon skulle kunna höra av sig igår. Det gjorde hon. Efter att jag varit tvungen att klicka henne två gånger för att jag var upptagen så fick jag äntligen tag på henne. Då sa hon att jag behövde in ytterligare en gång. Då opponerade jag mig och det visade sig att hon inte ens sett resultatet efter min andra röntgen. Hon skulle kolla upp det och återkomma idag. Det gjorde hon! Vad hon sa var inte så kul. Inget hemskt, men å andra sidan inget positivt heller. Anledningen till att jag behövde röntgas igen var för att de hittade "något". De vet inte vad, det kunde lika gärna vara en störning i bilden som inget alls eller något allvarligt. Så, jag kommer dit en andra gång... denna gång fick jag insprutat kontrastvätska för att kunna se bättre. Sen dess har jag inte hört något, därav att jag kontaktade läkaren. Fick veta idag att de såg detta "något" igen. Hon sa; "det kan vara att det var för mycket kontrastvätska så att det blev en samling/klump." Sen sa hon; "Du kommer att behöva göra om detta igen, men om 2 till 3 månader!" DUMMA DUMMA DUMMA DUMMA!! Ok, jag tror inte jag har någon dödlig sjukdom/skada i huvudet/hjärnan, men DET ÄR INGET KUL ATT GÖRA DENNA DJÄVLA RÖNTGEN! Det är jätteobehagligt. Att dessutom nu vänta i ovisshet på OM det är något fel i fler månader..... =(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0