feber, hus, helg

Många runt omkring mig är sjuka. På jobbet, kollegorna snörvlar och har sig. I kollektivtrafiken, snörvel, host å sånt. Det resulterade i att jag fick feber och låg hemma torsdag, fredag. På lördagen kom älskling och hämtade mig och jag fick komma till vårt hus. (måste ta körkort) Väl där packade jag ur nån kartong och sen hjälpte jag maken med att ånga bort tapet från väggen i ena sovrummet. Jag tog det ganska lugnt men gjorde en del nytta ändå. På kvällen sen åkte vi hem till svärmor och blev bjudna på mat och så spelade vi lite kort. En trevlig kväll. Idag sov vi lite längre än vad som var tänkt, men det var skönt att sova. Efter en sen frukost bestående av gröt och mackor så åkte jag och älskling till vårt hus och fortsatte ånga tapet. Värsta terapin. Jag tycker det är roligt. Maken tycker nog att det tar längre tid än vad det borde. Allt ska vara klart NU! =)
På tal om det, han är så himla duktig min man!! Han packar och flyttar och målar och donar. Jag packar en del och donar lite. Han har ju förmånen att ha tid dygnet runt. Det har inte jag. Tänk om man haft så mycket pengar att man slapp tänka på att tjäna pengar för att överleva. Då hade man lätt kunnat ta ledigt från jobbet ett tag för att kunna ta sig tid med flytt och annat. Men, nu är det inte så i min verklighet så det är bara att bita ihop och fortsätta. Det finns de som har det mycket värre än jag så jag ska inte klaga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0