inflyttningsfest

Igår var jag på fest. Inflyttningsfest hos en kollega och hans pojkvän. Det var jättetrevligt. I inbjudan stod det att den började klockan 18. jag var där ca 18:30 när jag kom. Trodde först att jag var först, men det var faktisk ett par personer till där. Det blev en mycket trevlig kväll. Lång blev den också. Var hemma ungefär 06:15 imorse. Festen hade musik som tema. Jag försökte mig på att se ut (i håret åtminstone) som 80-talets Samantha/Susie/Pernilla/Sabrina/Bonnie. Var tänkt att jag skulle klä ut mig till en av dem, men det blev inte så så jag kom på den briljanta tanken att jag representerade dessa 80-tals kvinnor i en blandning. Sen att mitt hår lever sitt eget liv och trots fön/tupering/skum/hårspray inte vill hålla sig uppe är ju en story för sig. Hur som helst så var det en väldigt trevlig kväll/natt med en blandning av olika människor. Jag kände en del, kände till en del och andra var det första gången och kanske ända gången jag träffade.
Funderade igår på en fråga som kommer ibland...den kommer från straighta singel tjejer oftast.... "är han bög?" eller.. "finns det några heterokillar här?" och så... "är han bög/hetero?".  När det gäller bögar så ställer de inte frågan så ofta för de flesta som jag träffat verkar ha en (ibland bra ibland inte så bra) "gaydar" som det kallas. Det där som gör att de snabbt kan avgöra om en man som kommer in i rummet är homosexuell eller inte. Fascinerande tycker jag.

Idag har jag inte gjort mycket vettigt. När jag kom hem gick jag och lade mig. Sov åtta timmar så klockan var över två när jag vaknade och gick upp. Gick då direkt in i duschen och skulle reda ut mitt hår. Hade huvudvärk vilket inte var så skönt så jag tog en värktablett först. Det var såååååååå skönt att duscha en stund och jag konstaterade att bortsett från huvudvärken så mådde jag bra. Det var inte helt lätt, men det gick bättre än förväntat att borsta ut oredan som var mitt hår. Efter det har jag softat hela dagen. Har känts helt ok att "slösa bort" dagen på detta sätt.  Trots bättre vetande så övertalade jag mig själv till att köpa pizza till middag idag. Gott var det men jag har ju varit sååå mätt hela kvällen.

Känner nu att jag ska gå och lägga mig så att jag orkar upp i morgon bitti.

Godnatt världen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0