med sommarväder kommer myggen!

Är inte alls förtjust i mygg, men vem är det?! Förstår att de flesta tycker det är jobbigt med klådan som uppstår efter att en myggjävel gjort sitt livsverk och sugit ditt blod. Jag har alltid förstått det som att myggan dör därefter, men har nu läst på lite och det är honmyggan som sticker oss och det gör hon för att kunna lägga ägg. En myggsläkt kan gå igenom fyra generationer på en sommar... Om honan lägger sina ägg och sedan får i sig lite näring så kan hon flyga iväg och sticka fler intet ont anande människor. Dock tar äggläggeriet otroligt på krafterna på henne och har vi tur (skadeglädje från mig, stora stygga människan), så dör hon efter första gången.
Jag tillhör dem som får extrem klåda och det känns ibland som att jag kommer att bli tokig. HATA KLÅDA! Äter massa vitlök för jag har fått för mig att myggen inte gillar det, men det har jag inte märkt av... Det värsta är att jag inte får sova ordentligt på nättterna på grund av klådan.

Nej, nu ska jag göra ett försök att få till några timmars sömn innan semestern börjar! =)

Dagen idag har varit helt ok. Väldigt lugn och skön här på landet. Duschade utomhus, det finns ännu inte någon riktig dusch inomhus här. Den är på gång dock... Vädret idag har varit mestadels fint. Det kom en ösregns-skur ett tag, men den försvann bort och solen visade sig igen.

Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0