borta bra men hemma bäst

Vi har varit borta sedan i torsdags. Varit hos svärmor över midsommar. Igår brände jag mig i solen. Så klantigt! Hade bestämt mig för att vi, eller åtminstone jag, skulle åka hem idag så maken körde hem mig. Som det heter;  borta bra men hemma bäst! Kände att jag behövde tvätta. Satte igång tvättmaskinen och när jag kollade den senare så hade maskinen inte tvättat färdigt... visade sig att ett filter i maskinen (som man ska tömma ibland) hade fallit i glömska och vi hade uppenbarligen inte tömt det på ett bra tag. Det var fullt. Klegigt och äckligt och illaluktande var det gunket som var i filtret. Brukar låta maken ta hand om det, men nu var han ju inte hemma så det var bara för mig att ta hand om det. När filjtret var rengjort så funkade maskinen som den skulle igen.. wohooo! =)  Har alltså fått tvättat en del idag. När det gäller vädret så har det varit på topp, men jag har valt att hålla mig inomhus eftersom jag är solbränd. Ja, också har vi det faktum att jag åkte ifrån mina nycklar. De är alltså hos svärmor tillsammans med maken...

Semestern har bara börjat och jag har redan lyckats vända på dygnet. Eller ja, nästan... sover till minst 10 och kommer inte i säng förrän runt 01. Får nog åtgärda det.. Klockan är nu 01:38 och sängen ropar...

Godnatt världen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0