Gjort slut!

Har tagit ett beslut och även informerat vederbörande. Denna sommar har jag funderat en del och känt mig stärkt i mig själv. Börjar känna mig som mig själv igen efter många år som en nedstämd och ledsen människa med dåligt självförtroende och extremt dålig självkänsla. Det har gjort att jag har varit deprimerad och en tid även sjukskriven på grund av detta. Tester som finns (på nätet t ex.) och som psykologer och terapeuter använder sig av har konstaterat att jag har varit deprimerad. Att få diagnosen - depression var ingen höjdare, men jag fick behandling och terapi och har arbetat mig framåt, uppåt ifrån depressionen. Det finns fortfarande en del tankar i min skalle som jag behöver arbeta bort, men jag är medveten om deras existens och dessutom att deras existens inte betyder världens undergång. Jag är värdefull, kompetent och duger som jag är. Vikt är inte kopplat till personlighet. Även feta jag är värd att älska och jag borde älska mig själv. Mmmm (ironi)... Det i sig är lättare sagt än gjort för mig men jag arbetar med att ändra mina tankar om mig själv varje dag. I thank my lucky star att jag har människor omkring mig som hjälper mig till insikt.

Så, vem/vad harjag gjort slut med? Jo, psykologen! Kom fram till att jag inte behöver gå och prata med henne längre. Hon har gett mig så otroligt mycket och jag är henne evigt tacksam men jag känner att jag klarar av att stå på egna ben nu. Igår gjorde hon testet igen och jag är INTE deprimerad längre. WOHOOOO!! =) Jag behövde i och för sig inte något test varken för att konstatera depressionen eller för att konstatera att jag inte är deprimerad längre...

Kom också på igår att jag inte skulle ha några problem att byta jobb (i alla fall avdelning/grupp). Förut har jag känt mig lite osäker och rädd för att byta chef. Min chef/er har blivit lite av en "security-blankette".


Nu; fram för ett starkare, självsäkrare jag!! Jag kan!! =)


Kommentarer
Postat av: Samira

Du kan verkligen! Kul att du mår bättre =)

2009-08-21 @ 18:32:35
URL: http://samiris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0