Att Fitta

Det kan bli väldigt konstigt när man försvenskar uländska ord. Som ni vet har jag redan ett Wii och till det en Fit?!... När man då använder sin Wii med Fit-brädan så blir det att fitta. Jag är så glad över min nya träningsleksak och råkade (inför mitt team och min chef) säga att jag fittat på morgonen (detta var i måndags). Dessutom hade jag tydligen gjort en gest med armen upp i luften, typ "yeah". Detta är något alla skrattar åt fortfarande.
När jag berättade det för min lillasyster så kom vi fram till att jag borde skicka in som förslag till SAOL att ta med verbet "att fitta". Det finns ju så många andra konstiga saker i ordboken. Nåja, jag bjuder på att alla fick ett gott skratt på min bekostnad. =)

Kommentarer
Postat av: Sara

Hahah =)

Det va faktiskt sjukt rolig när du sa de!

2008-09-28 @ 16:53:16
URL: http://gomez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0