ibland undrar jag...

Vad är det som gör att vissa människor måste snacka skit om andra, att håna andra och att nedvärdera andra?

Vuxna människor som beter sig som att de är bättre än andra och på något sätt behöver hävda sig genom att använda sig av gester, "hemliga" språk/kodord och tissel tassel. Jag menar, hur moget är det? Acceptera istället att alla inte är lika helt enkelt. Vad är det som är så svårt... Det du är bra på kanske inte är det jag är bra på, medans något jag är bra på kanske inte är din starka sida. Jag anser att alla är lika värda och att alla har olika egenskaper som kan komma till nytta vid olika tillfällen.

Sen kan ju vissa lära sig att det är ok att inte älska alla, men man kan lära sig att samexistera. Gillar man inte någon kan man hålla det på ett civilt plan utan att för den delen agera i falskhetens tecken, vilket är så lätt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du borde nog sluta se dig som ett offer, när det kommer till allt.

Att hela tiden tro och spekulera att andra snackar skit m,m kommer du bara må sämre av. Sen att visa respekt för andra och kunna vara ödmjuk är något som du själv kanske borde jobba på.

2008-10-04 @ 11:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0