Mental hälsa/ohälsa?!

Alltså, så här är det... jag har varit sjukskriven för depression. Tillbringade en massa dagar i apati och med att gråta. Jag har, med hjälp av medicin och terapi tagit mig ur det och mår bra nu igen.

Jag är fet! Nej, jag säger inte bara det... det är faktiskt så! Väger dryga 40 kilo mer än vad jag borde göra. Med det här att jag är fet kommer också mitt otroliga missnöje med mig själv.
En del vänner brukar säga att jag är min egen värsta fiende. Jag är den som är bäst i världen på att hacka på mig själv!

Jag inser att det inte är rätt alltid, allt det där negativa jag säger till mig själv om mig själv. Men, det är himla svårt att låta bli. När någon säger något bra om mig till mig så har jag svårt att ta det till mig.

Det finns ingen värre känsla än att någon får mig att känna mig dum. Jag hatar det! Oftast är det ju i och för sig jag själv som lägger den värderingen i händelsen, men det hjälps inte.... Det gör mig både arg och ledsen och det enda jag vill är att sjunka ner i marken/golvet jag befinner mig på och vill aldrig mer någonsin komma upp till ytan.

Kommentarer
Postat av: DITTE

Det är tillåtet att vara kritsk mot sig själv bara man inte glömmer att vara positiv till sig själv ibland, ALLA har något som man är bra på och du hittar säker massor av grejor som du kan berömma dig själv med (det räcker med att man idag har t e x varit bra på att tvätta) lika mycket som du kan vara kritisk.

2008-06-25 @ 21:56:36
Postat av: Marianne Karlsson

Hej Linda!

Vad tråkigt att du har mått så dåligt! Du är en jättegotjej och vi älskar dig som du är!!!! Det är synd att vi träffas allt för sällan bara pga avstånd!

Jag tycker du kämpar på bra med din viktminskning efter vad jag läst din blogg härnedan. Det är inte lätt alltid men låt det ta sin tid.

Ha en skön sommar! Många kramar Marianne med familj.

PS! Ulrik hälsar så gott!!! DS!

2008-06-28 @ 09:02:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0