kan inte sova

Ligger i min säng, men kan inte sova... tog därför datorn till sängen en stund. Bredvid mig ligger min älskling och sover. Han ska upp och jobba imorgon. Han åkte till Gällivare på tjänsteresa igår och kom hem nu ikväll igen. Det är ok att han åker bort, men det är skönt att ha honom hemma. Lilla kissekatten har också kommit till sängs. Hon ligger här mellan oss. Där trivs hon.
Så, varför kan jag inte sova... inte vet jag... jag tänkte att jag kände mig rätt ok idag och att det nog skulle vara skönt att gå tillbaka till jobbet, sen tänkte jag på min lillasyster och min lillebror. Jag skickade kläder till brorsdottern igår som hon fick idag. Fick ett tack via sms från min bror. Har beställt syrrans present idag. Hoppas hon får den i tid. Sen dök julen upp och därefter mamma. Tänkte på att snart kanske lillsyrran säger att hon är gravid. Ja, hon är inte det nu, men det kan ju komma... =) Då började värdelöshetskänslan komma tillbaka, inte för att jag själv inte har några barn, för det känner jag mig absolut inte redo för, utan för att jag inte kommer att kunna vara den stödjande storasystern med erfarenhet. Det känns inte som att jag gör "mitt jobb". En storasysters "jobb" är väl att dela med sig av sina livserfarenheter till de yngre syskonen?!  Att ta hand om dem... istället känner jag mig som den lilla, oerfarna som behöver tas om hand.
Fan, nu gråter jag igen.... Det var bra... det är bra så länge jag inte tänker... Därför ska jag sluta med det nu och spela betapet tills jag somnar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0