ledsen nu

Jag är sjukskriven och det är jättejobbigt!. Väntar på min sjukpenning och idag fick jag ett samtal från försäkringskassan där handläggaren ställer en massa frågor och säger att hon ska ha ett möte med försäkringskassans läkare imorgon eller på måndag och att bara för att jag är sjukskriven så är jag inte garanterad pengar.

Jag är så ledsen och orolig just nu! Tänk om jag inte får någon sjukpenning. Jag är ju inte hemma för skojs  skull. Just som jag börjar må bättre och ser en ljusning får jag ett sånt samtal och nu känns allt hopplöst. Nåväl, nu sa inte handlläggaren att jag INTE skulle få utan ville ge en "hint" om att det kan bli så.,,

Hjälp! Jag känner hur jag sjunker och inte orkar... Men, jag vill inte sjunka. Behöver och VILL må bra och jobba ju!
Vissa säger att "det är bara och bita ihop och rycka upp dig"... Vill att världen ska förstå att det inte är så lätt. Om det hade varit det så hade jag gjort det för längesen för mitt liv just nu är inte så kul och jag vill ha kul.

Pallar inte. Hoppas att jag får min sjukpenning så att jag kan betala mina räkningar för livet blir ännu jobbigare när jag inte kan det.
Orkar inte mer nu. Jag återkommer väl.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0