Är barn livets mening?

Isåfall om man inte vill ha barn har ens liv ingen mening då? Om man inte kan få barn har ens liv ingen mening? Jag älskar barn men kan inte bestämma mig för om jag vill ha barn eller inte. Nu börjar tiden rinna iväg. Den sk biologiska klockan tickar högre och högre för varje dag som går. Hör dock inte den där "mamma-klockan". Hmm, jag vet inte... Det är ju faktiskt inte alla förunnat att överhuvudtaget kunna få barn. Jag säger inte att jag absolut inte vill ha barn men å andra sidan så vet jag ju faktiskt inte ens om jag kan få barn.
Jag älskar att hälsa på mina syskon och kusiner och vänner som har barn och jag älskar alla dessa barn. De är helt underbara, men det är helt annorlunda att ha ansvar för egna barn. Som det är just nu nöjer jag mig med att hälsa på och gosa med syskons/kusiners/vänners barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0