Kontakt med släkten.

Det märks tydligt när vissa länkar med släkten försvinner. I mitt fall var det först och främst min mamma. Hon hade koll på allas födelsedagar och var jättebra på att påminna mig. Hon hade koll på släkten både på sin sida och på min pappas sida. Sen dog hon. Pappa var en naturlig länk till sin sida av släkten. Sen dog han. Men farmor fanns ju kvar. Det gjorde att jag hade viss koll och kontakt med släkten på den sidan. Sen dog hon. Då vart det inte så naturligt längre. Vi pratar inte med varandra längre. Inte för att det finns något "ont blod" eller så utan det har mest blivit så. Det faller sig liksom inte riktigt naturligt.
För någon vecka sedan fick jag för mig att kolla upp på nätet var vissa bor numera. Hittade inte min kusins pappa. Tänkte för mig själv att det kan vara så att vissa inte finns att hitta alls på nätet. Men, det kändes underligt. Så kollade jag häromdan och då hittade jag min faster på en helt annan adress.
Idag ringde jag till min andra faster. Hon var den jag höll mest kontakt med förut, då efter pappa gått bort. Hon är den som tog hjälpte farmor med det mesta de sista åren.
Kändes bra att ringa henne bara för att höra hur det är. Fick en uppdatering på det hon visste om släkten och fick då veta att min kusins pappa gick bort i december förra året. Sorgligt är att vi har så dålig kontakt att de inte hört av sig. Han hade somnat in i hemmet.
Jag har alltid känt att familj och släkt är viktig och känner därför att jag själv behöver ta ansvar för kontakten med dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0