Telefonsamtal "tidigt" på morgonen

Jag har skrivit om det förut... det här med att jag lägger mig ganska sent och därför sover lite längre på morgonen. Det blir ju inte direkt sovmorgon om man inte tänker att allt efter klockan 08 är sovmorgon.
Idag ringde någon till mig kl 08:20. Mobilen var på nedanvåningen och jag hann inte ner för att svara i tid. Dock lämnades ett meddelande. Det var en doktor! Han hade fått mina provsvar och ville prata lite med mig innan vi ska ses i början av januari. Det kan ju inte vara bra!! Såklart var det min första tanke. Jag ringde tillbaka direkt. Jag hade för lågt kalium-värde! Den medicin jag äter för mitt höga blodtryck har tydligen gjort så att jag har fått för lågt kalium. Så... nu ska jag få en medicin till. En kalium-höjare. Sen när vi ses i januari så ska vi prata om att byta ut min blodtrycksmedicin till en annan sort.
När jag satt och väntade på att sjukhusväxeln skulle koppla mig hann jag ju nästan börja tänka "jag är jättesjuk, detta är livsfarligt.. varför ringer doktorn annars?" Men det var "inte så farligt". Eller? Njae, viktigt nog för att doktorn ska ringa och sätta in medicin för det.
Jag googlade lite och det finns en hel del livsmedel som innehåller mycket kalium och just dem har jag inte ätit mycket av på sista tiden. Det står också om en massa symptom på kaliumbrist som jag inte kan säga att jag märkt av.
Så, det blir till att ta en tablett till under en period nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0