jag är fet - så är det

Inget att hymla med. Alla som ser mig ser det. Kan liksom inte dölja det. MEN... det betyder inte per automatik att jag är lat eller dum i huvudet. Det kan finnas tusen och en anledningar till min fetma som du inte vet något om. "Det är bara att göra något åt det". Jomenvisstserru!! Så är det ju... eller?? Det är ingen dans på rosor att vara fet. Men det är inte bara att knäppa med fingrarna så är fetman borta. Att det finns hälsorisker med fetma... jovisst så är det. Ingen hemlighet där inte. Men alla hälsoproblem en fet person har beror inte enbart på fetman. Vissa saker som en fet person drabbas av kan även drabba en normalviktig/smal person. Ibland upplever jag det som att om jag har (som det är i mitt fall just nu) problem med knät så beror det enbart på min vikt. Så är det inte. Problemet jag har kan vem som helst få. Sen, visst, min vikt bidrar ju såklart till att det blir värre än vad det kanske varit om jag varit normalviktig. Det huvudsakliga problemet med mitt knä uppstod redan i tonåren. Innan övervikten kom.
Så, snälla alla ni därute som ser feta personer... allt är inte så enkelt alla gånger. Vi är också människor. Vi har rätt att äta, dricka, leva och ha roligt. Precis som alla normalviktiga.
Jag tycker inte synd om mig själv. Jag skyller inte på någon annan. Jag konstaterar bara att jag är en människa värd kärlek och vänskap och empati precis som alla andra därute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0