Annandag Jul

Som jag skrev i gårdagens inlägg så tyckte min älskling att jag behövde åka ner och träffa min familj så han bjöd mig på en resa ner till skåne. Nu är jag här och ska vara här tills på torsdag. Jag åkte tåg ner och kommer att flyga hem.
Tågresan gick smidigt. Hamnade i en sån där "djur tillåtet vagn och det resulterade i att där jag satt så kom ett sällskap på två personer och deras katt och satte sig. Sen runt om oss var det 4 andra resenärer som hade hund med sig. Så 4 hundar och en katt... men det gick bra. Katten var i sin kattbur på sätet mitt emot mig och den sov hela vägen i princip. Det var bara en av hundarna som var lite nervös för alla människor så den skällde lite då och då...
Kvinnan som satt snett mitt emot mig talade med stockholmsdialekt hela tiden när hon pratade med sin medresenär men när hennes bror ringde (jag vet att det var det för de hade pratat om honom tidigare) så bytte hon dialekt och pratade Hässleholmsdialekt istället. Sen när hon lagt på så fortsatte hon prata stockholmska igen... Det var så lustigt hur lätt det var för henne. Verkade vara hur naturligt som helst. Som att hon inte tänkte på det ens.
Det är svårt när man sitter ensam och har glömt musiken att inte lyssna på vad personen/erna intill pratar om. Inte så att man direkt tjuvlyssnar men för mig var det svårt att koncentrera mig på min bok när de pratade hela resan.
Men... nu är jag här hemma hos min älskade lillasyster och hennes familj. Brorsans flickor kom in och lekte en stund så det var trevligt. Imorgon ska jag även gå in och hälsa på hos dem. Jag var så trött idag så jag orkade inte gå nånstans.
Sen ska jag få till och träffa några kusiner också! =)
Det är balsam för min själ att vara här och träffa min familj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0