Operation

Jag har opererats idag. Eller ja... opererats och opererats... Ja det kallades faktiskt operation. Jag var hos en kirurg. Hade en körtel på insidan av höger lår som betett sig konstigt i flera år. Ett tag finns den inte och ett tag så växer den mer och mer tills den blir inflammerad och beter sig som en finne och som jag då behöver göra hål på. Det gör förbaskat ont. Speciellt när den är som värst och jag rör på mig så gör det ont. Så, när jag var på läkarbesök för ett tag sedan i ett annat ärende bad jag henne ta en titt. Hon skickade remiss till kirurg och där har jag varit idag. Jag trodde nånstans att han skulle kolla lite lätt idag och bestämma sig för om den skulle tas bort. När jag kom dit blev jag hänvisad in i operationssal, han kollade lite lätt och sa "ja, men den tar jag". Sen gav han lokalbedövning och efer ca 10 min så började han operationen.
Jag frågade sköterskan efteråt "kommer det att göra ont när bedövningen släpper?" Hon sa att det inte skulle göra det utan mest kännas lite obehagligt och kanske svida lite. Som ett vanligt sår... Nu sitter jag här i soffan och tycker att det känns MYCKET obehagligt och svider och stramar en hel del. Nåja, det går över... Nu är den borta i alla fall. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0