Kramas på jobbet

Jag har skrivit om det tidigare... jag jobbar som "timmis" på ett äldreboende. Det finns en demens-avdelning också. Har inte jobbat med dementa tidigare. Samtidigt som jag inte vill så tycker jag till viss del synd om de dementa.
För mig är det otroligt givande att jobba med äldre på det sätt jag gör. Samtidigt som vi har en skyldighet att se till att de får mat och hjälp med det de BEHÖVER ha hjälp med när det gäller hygien så tycker jag att det är viktigt att de får kärlek. Jag är en väldigt kramig och "touchyfeely" person. Gillar att kramas och röra vid mina medmänniskor. Det verkar uppskattas av de boende. Jag tror att de behöver närhet och ömhet. Av det jag sett från mina kollegor så verkar de flesta tycka som jag och det känns ju bra.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Jag kan verkligen föreställa mig att du gör ett fantastiskt bra jobb på äldreboendet! När jag bor på äldreboende vill jag bli omhändertagen av någon som du!

2010-09-28 @ 23:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0