Hänga med pensionärer

Jag är ju arbetslös för tillfället. "Frivilligt"... eller ja... typ så... Tänkte skaffa lite "timtjänster" tills jag hittar ett "riktigt" jobb igen. Känner att det finns hopp om livet.
Min svärmor jobbar på ett äldreboende. Det har jag berättat om tidigare. Hon har som jobb att aktivera de boende lite. Hon har bingo, högläsning, syjunta, allsång och ordnar med underhållning och gudstjänst då och då. Imorgon är det allsångsdags. Eftersom jag gillar vår far- och mormor/far generation så tänkte jag tillbringa morgondagen med dem. Prata lite. Fika lite. Sjunga lite..... Har ju inte farmor och farfar eller mormor och morfar kvar så jag får nog "adoptera" några. =)

Kommentarer
Postat av: Anna

Låter som en utmärkt idé att adoptera en äldre :) vilken fin tanke. <3 ha en bra dag! Kram

2010-09-03 @ 05:57:14
URL: http://annahk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0