Erfarenhet!

Jag har ett tips till alla unga människor! Om du är intresserad av något speciellt och har en bransch du vill arbeta inom så se till att skaffa dig utbildning och framför allt erfarenhet inom branschen. När du, som jag, närmar dig 40 och ännu inte gjort det kan det lätt kännas som att det är för sent. Mitt tips är alltså; gör inte som jag! När jag var yngre så kändes ekonomin viktigare. Att ha pengar. Ja, pengar är viktigt! Men, det är också viktigt att ha ett jobb som man trivs med. Gör vad du vill så länge du inte ångrar dig sen. Man ska aldrig ångra hur man levt sitt liv när man sen tittar tillbaka på det. Se till att du gör det du trivs med och att du mår bra. Livet är för kort för att vantrivas och må dåligt. Det är för kort för att vara avundsjuk på alla andra som hittar rätt i livet.

Kommentarer
Postat av: Fanny

I min klass på läkarprogrammet på KI är ett 1/4 mellan 30-40 år. De har valt att lägga tidigare erfarnheter åt sidan för att följa sin dröm. Det går!

2010-09-27 @ 15:32:25
Postat av: Fanny

Men jag håller med dig om att det bästa är att följa drömmen när man är ung, det är lättare då. men inget är omöjligt!

2010-09-27 @ 15:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0